Proč jsem si vybral kontroverzní téma? Je to jednoduché, každá akce má i svoji reakci. Mým cílem je ve vás probudit touhu a zvědavost uvažovat nejenom nad tím, co děláte a jak, ale také podle pravidla zlatého kruhu, proč to děláte. Kdo ještě neslyšel o zlatém kruhu doporučuji stránku Simona Sineka (je pouze v angličtině).
Začni s proč? – https://www.startwithwhy.com/
Na začátek pár otázek.
Proč firmy krachují, ale značky se recyklují?
Nechci rozvíjet debatu, že i firmu budujeme. Na budování firem jsou více či méně úspěšné postupy a mnoho literatury, ale jak se buduje kvalitní a úspěšná značka na to žádný osvědčený postup není. Je to vždy jen o vás, vašich vizích a strategii, kam se chcete dostat.
Jeden příklad za všechny:
Čím by byla společnost (firma) Apple, kdyby se do ní v roce 1997 nevrátil Steve Jobs?
Zřejmě by už tato firma neexistovala.
Ale co značka Apple? Myslíte si, že by přestala existovat?
Věřím tomu, že geniální značka si vždycky najde následovníky a vizionáře, ve kterých probudí touhu pokračovat v jejím odkazu.
Silná a dobrá značka přitahuje lidi a zákazníky.
Proto tvořte silnou a kvalitní značku s vizí, jež přitahuje do vaší firmy kvalitní lidi, kteří dávají vaší firmě obrovský potenciál růst. Není to tím, co firma vyrábí a jaké produkty poskytuje, je to tím, jak ji vnímají jako zákazníci.
Značka není logo, je to pocit, který vnímáte jako zákazník, při vyslovení značky a vizualizaci jejího loga.
Podle mě je firma jen hardware pro dobrou značku nebo chcete-li značku.
Pokud bych měl ukázat jednu značku u nás, které stačilo recyklovat.
Tak by to byla značka FAVORIT.
Myslíte si, že by stačilo vzít původní kolo a fungovalo by to ?
Nikoliv. Výrobce musel inovovat a přijít s něčím novým a vdechnout tak ikonické značce něco navíc. To se povedlo maximálně.
Jen ukázkový dovětek jak značky nemohou za svého majitele a žijí si dalším životem.
Výrobce luxusních kol Favorit opět zkrachoval. Nový majitel rovnou rozdal výpovědi.
Proto věřím sloganu: Buduj značku, nikoliv firmu.