Přeskočit na hlavní obsah

Budujte značku zevnitř

Co pro vás znamená vaše značka? Je to jen prázdné slovo nebo je za ním váš pocit, vaše touhy a to nejlepší z vás?

Co je vlastně uvnitř?

Mnoho majitelů a manažerů svou firmu vnímá jen něco jako kasičku na peníze. Dokud to “sype” tak si ji považují a jsou nadšení, ale neuvědomují si, že stejně jako v životě je jejich firma a značka hlavně o vztahu k ní samotné a k tomu co ji tvoří. To jsou hodnoty a to proč jste ji vytvářeli. Vaše vize tvoří budoucnost, a sice to jak bude značka vypadat za rok nebo i za 10 let. Jen vy jste architekty toho, jaká vaše značka bude a zda ji budete budovat tak, aby její hodnota v očích a hlavně srdcích zákazníků rostla a nebo ji naopak necháte na pospas.

Vztah se značkou je vždy o práci na sobě.

Pamatujete si na první okamžik, kdy jste se zamilovali do svého partnera? Myslím, že každý si to pamatuje. Stejné je to i se vznikem vaší značky. Na začátku planete jako pochodeň a máte pocit, že můžete všechno, ale postupně, když nemáte vizi dalšího rozvoje vztahu s vaší značkou, váš plamen postupně uhasíná.

Proč se to děje? Kde si myslíte, že je výzva, které se musíte postavit?

Začněte na začátku. Znáte cíl vaší značky, neboli co chcete dokázat a jak chcete změnit myšlení vašich zákazníků, co jim chcete přinést a jak to chcete realizovat?

Skvěle!

Vytvořte si silnou vizi, že jste už daný úkol splnili a jak se cítíte. Máte ji?

Výborně!

Sepište přesně, jak se budete cítit, když dosáhnete tohoto cíle.

Sepište si vaši vizi a komunikujte ji všem lidem na všech úrovních vaší firmy, tak, aby tuto vizi sdíleli a pracovali společně pro ni. Naučte sebe a vaše lidi, vaši krev ve vašich žilách, znovu se nadchnout a přesvědčte všechny, že jsou součástí něčeho výjimečného, a že má smysl, aby vložili pro do vaší společné značky to, co je v nich nejlepšího. Každý z nich svůj vztah s vaší značkou prožívá podobně jako vy. Na počátku jste zamilovaní, ale postupně se dostáváte do každodenní rutiny.

Stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout na nejkratším úseku firemní značky. Zvolte si období, které dokážete rozlišit časově. Ideální je zvolit si rok – účetní rok. Pak si ho rozdělte na pololetí, dále na kvartály a pak na měsíce. A stanovte si jaké kroky k cíli musíte podniknout.

Za každý úspěch odměňte svůj tým nebo sebe, pokud jste sami. Naučte se přijímat zodpovědnost jak za svoje neúspěchy, tak hlavně za úspěchy. Postupně se vypracujete k tomu, že váš úspěch bude úspěchem celé značky a uvidíte, jak se vaší značce daří a lidé ji vnímají silněji a mají k ní přátelský až fanouškovský vztah. Stanou se vašimi fanoušky. Kdykoliv cokoliv uděláte, budou nadšeni i když jim nebudete zrovna prodávat. Budujete si s nimi dlouhodobý vztah, kde není důležité co děláte, ale co pro ně znamenáte. Značka je pocit.

Každý cíl a cesta, byť sebevětší, začíná prvním krokem, první výzvou a prvním neúspěchem. Pokud začnete dělat malé krůčky k vašemu úspěchu každý den, a budete vědět, kde na vaší cestě právě jste, pak budete i vědět jak daleko je cíl. Budujete vaši značku na mnohem hlubším základu, než je jen povrchně mířit na jakýkoliv cíl, který vám zrovna přijde do cesty.

Na závěr snad jen malou myšlenku. Úspěšní lidé se poznají podle toho, že se nevzdávají po prvním neúspěchu, ale vytrvale jdou za svým cílem a za svým snem.



Populární příspěvky z tohoto blogu

Miřte na měsíc. I když jej minete skončíte mezi hvězdami.

Každý člověk, nebo společnost tvořící svoji značku, chcete-li identitu pocitu zákazníka, potřebuje silnou počáteční vizi. Ale co je to ta vize ? Je to sen, který máte a znamená to kým chcete být a jak chcete změnit myšlení zákazníků, potažmo všech lidí, které oslovíte. Lidé bez vize možná jsou dobrými stratégy, ale nikdy nedojdou dále než na hranici svých vlastních možností. Vizionáři na rozdíl od stratégů si nedávají limity. Neexistuje pro ně slovo “nemožné”. Nemožné je pro ně způsob jak hledat řešení a z nemožného udělat realitu. Stratégové bez vizionářů daleko nedojdou. Každý vizionář přes svoje vlohy potřebuje mít vedle sebe dobrého stratéga nebo se jím musí stát. Většinou ho to ale stojí velké úsilí a soustředěnost. často se stává, že tvrdě dopadne na zem, protože velmi často létá v oblacích vysoko a pak padá hodně hluboko. Přesto jak řekl okřídleně americký prezident  J.F.Kennedy :  "  Mít vizi je jako mít poslání nebo misi chcete-li. Vize je pocit, že už jste tu věc dokázal

Proč bych měl budovat značku a nikoliv firmu?

Baví Vás pořád přesvědčovat klienty o tom kdo jste? Když budujete firmu potřebujete tři věci: 1. produkty/služby 2. zajímavé jméno firmy 3. výjimečnou značku  Ty první dva body zvládnete snadno. Ten třetí bod je třeba ovšem vybudovat, a to zpravidla od píky. Značka je to, co si o Vašich produktech/službách myslí Vaši zákazníci. Značka je přitažlivost.  A vy jste těmi, kdo značku tvoří. Podstatou Vaší značky jsou emoce vyvolané u Vašich zákazníků. Emoce jsou hybnou silou obchodu obecně. Růst znamená mít vizi do budoucna. Dát svým produktům jednotnou tvář. Ukázat svůj podpis a utvořit tak charakter značky. Pokud nabízíte službu platí to dvojnásob. Kde jste Vy?  Vím, co chci Lidé zakládající firmy s cílem a strategií. Mají jasné plány jak se bude jejich firma a značka rozvíjet. Stanovují si strategii rozvoje. Vyhodnocují své cíle a posunují se malými krůčky stále vpřed. Mají dobře zvládnuté finance, rezervy a mají přehled, co se ve firmě děje. Baví je tvořit. Nevím, co chci Lidé zakládají

Buduj značku, nikoliv firmu.

Proč jsem si vybral kontroverzní téma? Je to jednoduché, každá akce má i svoji reakci. Mým cílem je ve vás probudit touhu a zvědavost uvažovat nejenom nad tím, co děláte a jak, ale také podle pravidla zlatého kruhu, proč to děláte. Kdo ještě neslyšel o zlatém kruhu doporučuji stránku Simona Sineka (je pouze v angličtině).  Začni s proč? –  https://www.startwithwhy.com/ Na začátek pár otázek. Proč firmy krachují, ale značky se recyklují? Nechci rozvíjet debatu, že i firmu budujeme. Na budování firem jsou více či méně úspěšné postupy a mnoho literatury, ale jak se buduje kvalitní a úspěšná značka na to žádný osvědčený postup není. Je to vždy jen o vás, vašich vizích a strategii, kam se chcete dostat.  Jeden příklad za všechny: Čím by byla společnost (firma) Apple, kdyby se do ní v roce 1997 nevrátil Steve Jobs?  Zřejmě by už tato firma neexistovala.  Ale co značka Apple? Myslíte si, že by přestala existovat?  Věřím tomu, že geniální značka si vždycky najde následovníky a vizionáře, ve kt