Co pro vás znamená vaše značka? Je to jen prázdné slovo nebo je za ním váš pocit, vaše touhy a to nejlepší z vás?
Co je vlastně uvnitř?
Mnoho majitelů a manažerů svou firmu vnímá jen něco jako kasičku na peníze. Dokud to “sype” tak si ji považují a jsou nadšení, ale neuvědomují si, že stejně jako v životě je jejich firma a značka hlavně o vztahu k ní samotné a k tomu co ji tvoří. To jsou hodnoty a to proč jste ji vytvářeli. Vaše vize tvoří budoucnost, a sice to jak bude značka vypadat za rok nebo i za 10 let. Jen vy jste architekty toho, jaká vaše značka bude a zda ji budete budovat tak, aby její hodnota v očích a hlavně srdcích zákazníků rostla a nebo ji naopak necháte na pospas.
Vztah se značkou je vždy o práci na sobě.
Pamatujete si na první okamžik, kdy jste se zamilovali do svého partnera? Myslím, že každý si to pamatuje. Stejné je to i se vznikem vaší značky. Na začátku planete jako pochodeň a máte pocit, že můžete všechno, ale postupně, když nemáte vizi dalšího rozvoje vztahu s vaší značkou, váš plamen postupně uhasíná.
Proč se to děje? Kde si myslíte, že je výzva, které se musíte postavit?
Začněte na začátku. Znáte cíl vaší značky, neboli co chcete dokázat a jak chcete změnit myšlení vašich zákazníků, co jim chcete přinést a jak to chcete realizovat?
Skvěle!
Vytvořte si silnou vizi, že jste už daný úkol splnili a jak se cítíte. Máte ji?
Výborně!
Sepište přesně, jak se budete cítit, když dosáhnete tohoto cíle.
Sepište si vaši vizi a komunikujte ji všem lidem na všech úrovních vaší firmy, tak, aby tuto vizi sdíleli a pracovali společně pro ni. Naučte sebe a vaše lidi, vaši krev ve vašich žilách, znovu se nadchnout a přesvědčte všechny, že jsou součástí něčeho výjimečného, a že má smysl, aby vložili pro do vaší společné značky to, co je v nich nejlepšího. Každý z nich svůj vztah s vaší značkou prožívá podobně jako vy. Na počátku jste zamilovaní, ale postupně se dostáváte do každodenní rutiny.
Stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout na nejkratším úseku firemní značky. Zvolte si období, které dokážete rozlišit časově. Ideální je zvolit si rok – účetní rok. Pak si ho rozdělte na pololetí, dále na kvartály a pak na měsíce. A stanovte si jaké kroky k cíli musíte podniknout.
Za každý úspěch odměňte svůj tým nebo sebe, pokud jste sami. Naučte se přijímat zodpovědnost jak za svoje neúspěchy, tak hlavně za úspěchy. Postupně se vypracujete k tomu, že váš úspěch bude úspěchem celé značky a uvidíte, jak se vaší značce daří a lidé ji vnímají silněji a mají k ní přátelský až fanouškovský vztah. Stanou se vašimi fanoušky. Kdykoliv cokoliv uděláte, budou nadšeni i když jim nebudete zrovna prodávat. Budujete si s nimi dlouhodobý vztah, kde není důležité co děláte, ale co pro ně znamenáte. Značka je pocit.
Každý cíl a cesta, byť sebevětší, začíná prvním krokem, první výzvou a prvním neúspěchem. Pokud začnete dělat malé krůčky k vašemu úspěchu každý den, a budete vědět, kde na vaší cestě právě jste, pak budete i vědět jak daleko je cíl. Budujete vaši značku na mnohem hlubším základu, než je jen povrchně mířit na jakýkoliv cíl, který vám zrovna přijde do cesty.
Na závěr snad jen malou myšlenku. Úspěšní lidé se poznají podle toho, že se nevzdávají po prvním neúspěchu, ale vytrvale jdou za svým cílem a za svým snem.