Přeskočit na hlavní obsah

Miřte na měsíc. I když jej minete skončíte mezi hvězdami.

Každý člověk, nebo společnost tvořící svoji značku, chcete-li identitu pocitu zákazníka, potřebuje silnou počáteční vizi. Ale co je to ta vize ? Je to sen, který máte a znamená to kým chcete být a jak chcete změnit myšlení zákazníků, potažmo všech lidí, které oslovíte. Lidé bez vize možná jsou dobrými stratégy, ale nikdy nedojdou dále než na hranici svých vlastních možností. Vizionáři na rozdíl od stratégů si nedávají limity. Neexistuje pro ně slovo “nemožné”. Nemožné je pro ně způsob jak hledat řešení a z nemožného udělat realitu. Stratégové bez vizionářů daleko nedojdou. Každý vizionář přes svoje vlohy potřebuje mít vedle sebe dobrého stratéga nebo se jím musí stát. Většinou ho to ale stojí velké úsilí a soustředěnost. často se stává, že tvrdě dopadne na zem, protože velmi často létá v oblacích vysoko a pak padá hodně hluboko. Přesto jak řekl okřídleně americký prezident 

J.F.Kennedy

Mít vizi je jako mít poslání nebo misi chcete-li. Vize je pocit, že už jste tu věc dokázali, že už jste tam kam jste si přáli dojít. Na rozdíl od snu, který vás nikam nevede a nemá žádný smysl." 

Vaše značka potřebuje vizi, která bude jasně napsána a definována. Je to stejné jako pro stratéga podnikatelský plán ale vize je něčím více zvláštním. Dává vám křídla a poselství se do dané věci pustit a dělat ji nejlépe na světě. Na světě jsou spousty společností bez vize. Nikam nemíří a nemají cíl. jen existují protože je po jejich produktech poptávka.

Udělejte ze svého podnikání, firmy něco víc co vás přežije, dá dalším lidem možnost žít svoje sny a ztotožní se s vaší vizí. A pokud ještě vaši vizi nemáte nebo nevíte jak na to ?

Pár na rad závěr:

Vyberte si jméno, které se jednoduše vyslovuje, ideálně, aby bylo jednoslovné pojmenování. Nezapomeňte si jméno zaregistrovat ( příp. registrovat ochrannou známku )  jako jméno firmy, doménu a profily na sociálních sítích. Soustřeďte se jen na podstatu toho čemu se budete věnovat.

Pokud nejste nešikové, měli byste to dělat vše se selským rozumem v kapse, víc vám k tomu ani není potřeba.

Mějte silnou vizi, proč to všechno chcete podstoupit - jistě vydělat spousty peněz je skvělé .. ALE ... až je vyděláte co dál ?

Přestaňte se trápit tím, že nejste někdo druhý, ale zaměřte s e na postupnou práci krok za krokem na sobě samotném a Vaší značce.

Držte na uzdě Vaše finance. Základem je hlídat si cashflow neboli tok peněz. Můžete použít třeba aplikaci BILLAPP

Nikdy to nevzdávejte. Vytrvejte! Úspěch se skrývá hned za místem, kde to chcete vzdát. 



Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč bych měl budovat značku a nikoliv firmu?

Baví Vás pořád přesvědčovat klienty o tom kdo jste? Když budujete firmu potřebujete tři věci: 1. produkty/služby 2. zajímavé jméno firmy 3. výjimečnou značku  Ty první dva body zvládnete snadno. Ten třetí bod je třeba ovšem vybudovat, a to zpravidla od píky. Značka je to, co si o Vašich produktech/službách myslí Vaši zákazníci. Značka je přitažlivost.  A vy jste těmi, kdo značku tvoří. Podstatou Vaší značky jsou emoce vyvolané u Vašich zákazníků. Emoce jsou hybnou silou obchodu obecně. Růst znamená mít vizi do budoucna. Dát svým produktům jednotnou tvář. Ukázat svůj podpis a utvořit tak charakter značky. Pokud nabízíte službu platí to dvojnásob. Kde jste Vy?  Vím, co chci Lidé zakládající firmy s cílem a strategií. Mají jasné plány jak se bude jejich firma a značka rozvíjet. Stanovují si strategii rozvoje. Vyhodnocují své cíle a posunují se malými krůčky stále vpřed. Mají dobře zvládnuté finance, rezervy a mají přehled, co se ve firmě děje. Baví je tvořit. Nevím, co chci Lidé zakládají

Buduj značku, nikoliv firmu.

Proč jsem si vybral kontroverzní téma? Je to jednoduché, každá akce má i svoji reakci. Mým cílem je ve vás probudit touhu a zvědavost uvažovat nejenom nad tím, co děláte a jak, ale také podle pravidla zlatého kruhu, proč to děláte. Kdo ještě neslyšel o zlatém kruhu doporučuji stránku Simona Sineka (je pouze v angličtině).  Začni s proč? –  https://www.startwithwhy.com/ Na začátek pár otázek. Proč firmy krachují, ale značky se recyklují? Nechci rozvíjet debatu, že i firmu budujeme. Na budování firem jsou více či méně úspěšné postupy a mnoho literatury, ale jak se buduje kvalitní a úspěšná značka na to žádný osvědčený postup není. Je to vždy jen o vás, vašich vizích a strategii, kam se chcete dostat.  Jeden příklad za všechny: Čím by byla společnost (firma) Apple, kdyby se do ní v roce 1997 nevrátil Steve Jobs?  Zřejmě by už tato firma neexistovala.  Ale co značka Apple? Myslíte si, že by přestala existovat?  Věřím tomu, že geniální značka si vždycky najde následovníky a vizionáře, ve kt